HOME INFORMATION PAINTING SHOP INSTAGRAM FACEBOOK LOOKBOOK VSCO BLOGLOVIN CONTACT

stage:788


-Friedensreich Hundertwasser-
Maishima waste treatment plant in Osaka, Japan.
Sep 2,2018

Friedensreich Hundertwasser of architect, painter, naturalist, philosopher and artist. 
I love his work, way of life and way of thinking.

Hundertwasser disliked the inorganic straight line which does not exist in nature. 
He used a lot of organic curves, swirls and loved it.
"Swirls symbolize the cycle of death and regeneration, eternal life".
Maishima waste treatment plant in Osaka had no straight line.
The floor and the stairs seemed to be alive.

i want many people to understand Hundertwasser with lots of charm.
because we can learn a lot of important things from him.

I think that my English has many mistakes. sorry...

世の中には様々なアイデンティティーがあるにも関わらず、派手は理解されにくい。
作品も生き方も考え方も大好きな建築家、画家、自然主義者、哲学者、芸術家の
フリーデンスライヒ・フンデルトヴァッサー。
2000年まで生きていたこの人はおそらく理解され難い方の人だと私は考える。

フンデルトヴァッサーは自然界には存在しない無機質な直線を嫌い、
有機的な曲線、渦巻きを多用し、愛した人です。
"渦巻きは、死と再生のサイクル、永遠の命" を象徴しています。

大阪市環境局舞洲工場&大阪市舞洲スラッジセンターにも直線はありませんでした。
床も階段も生きているようでした。

魅力まみれのフンデルトヴァッサーのことを少しでも多くの人に理解してもらいたいし、
興味を持ってもらいたいです。 
私たちは彼から多くの大切なことを学ぶことができるからです。





Outdoor nature buds everywhere in places where rain and snow fall.
Winter, the place covered with snow will turn green in the summer.
Everything spreading horizontally under the sky is a part of nature.
We must plant trees on both roads and roofs so that we can breathe the forest's air even in the city.

Because we steal and destroyed large areas illegally from nature.
-Hundertwasser

戸外の自然は、雨や雪が降る場所なら至るところで芽吹くものである。 
冬、雪でおおわれる場所は夏には緑になる。
空の下に水平に広がるものは何もかも自然の一部である。 
道路にも屋根にも樹木を植え、街の中でも森の空気を呼吸できるようにしなければならない。

自然から私たちは大きな領域を不法に盗み破壊したのだから。
-フンデルトヴァッサー
















When rust comes out on the razor blade, when get moldy is generated on the wall, when moss grows in the corner of the room and its geometric angle is rounded, we should be delighted.
Because life is about to stay in the house with microorganisms and fungi.
And through this process, we can consciously see architectural changes and learn a lot from there.
-Hundertwasser

カミソリの刃にサビが出始める時、壁にカビが発生し始める時、部屋の隅に苔が生えその幾何学的角度が丸みを帯びる時、私たちは喜ぶべきです。
なぜなら微生物や菌類と共に、生命が家に宿ろうとしているからです。
そしてこの過程を通して、私たちは建築的な変化を意識して見ることができ、
そこから多くを学ぶのです。
-フンデルトヴァッサー









It is the same feature of concentration camps that the same window repeats monotonously in left and right and up and down in a lattice pattern. I can not stand it.

Individuals are never identical and defend themselves against these standardising dictates either passively or actively, depending on their constitution.

Window Right
A person in a rented apartment must be able to lean out of his window and scrape off the masonry within arm's reach. And he must be allowed to take a long brush and paint everything outside within arm's reach. So that it will be visible from afar to everyone in the street that someone lives there who is different from the imprisoned, enslaved, standardised man who lives next door.

Even individual windows have the right to claim self.
-Hundertwasser

同じ窓が格子状に左右や上下に単調に繰り返されるのは、強制収容所の特徴と同じである。
それは我慢ならない。

窓に関する権利
賃貸アパートに住んでいる人は窓から身を乗り出して、
手の届くかぎり壁石を削り落とすことができて良いはずである。
そして長めの筆をとり、手の届くかぎりペンキを塗ることが許されるべきである。
そうすれば通りを行く誰もが、
囚われの身で画一化された隣人とは違う住人がそこに暮らしていることが分かるだろう。

個々の窓にも自己を主張する権利がある。
-フンデルトヴァッサー










-the five skins-
1 EPIDERMIS 生まれつきの皮膚
2 CLOTHES 衣服
3 HOUSE 住居
4 IDENTITY 社会環境とアイデンティティー
5 EARTH 地球環境 エコロジーと人類

The second skin is a make-up to express the fourth skin.
第2の皮膚は第4の皮膚を表明するためのメイキャップなのである。
-Hundertwasser








Recently I began to have doubts about what I am doing.
Because I think the colorful world may be very unnatural.
-Hundertwasser

最近では私のやっていることに疑問を持つようになりました。
なぜなら私が思うにカラフルな世界は非常に不自然かもしれないからです。
-フンデルトヴァッサー




All the declarations left by Hundertwasser are all that I can agree with,
I think that what he is saying is right.
But actually it is not easy to live like that.

I live in a house that is full of things of the past and scattered.
Advance clearing little by little.
What I can do easily now is not to increase anything more.
To cultivate plenty of plants carefully.

There are lots of tasks to live like Hundertwasser.
I will try little by little and learn hard.

フンデルトヴァッサーが残した数々の宣言は賛同できるものばかりで、
彼が言っていることは正しいと私は思う。
けれど実際にそのように生きることは簡単ではない。

私は過去のものに溢れ散らかった家に暮らしている。
片付けは少しずつ進めるとして
今簡単に出来ることはこれ以上物を増やさないこと。
たくさんの植物を大切に育てること。

自然主義者として生きるには現代のたくさんのことを否定することになる。
否定ではなく、上手く向き合いたい。

フンデルトヴァッサーのように生きる為には課題が山積みです。
少しずつ歩んでいきたい。

bibliography 参考文献
"TASCHEN"
ピエール・レスタニ―
芸術の力
フンデルトヴァッサー
5枚の皮膚を持った画家王

For a more human architecture in harmony with nature
HUNDERT WASSER ARCHITECTURE
自然と調和する人間味あふれる建築をめざして
フンデルトヴァッサー
建築

No comments:

Post a Comment