HOME INFORMATION PAINTING SHOP INSTAGRAM FACEBOOK LOOKBOOK VSCO BLOGLOVIN CONTACT

stage:Jean-Michel Basquiat


i went to the Basquiat exhibition.
バスキア展へ行きました。



Basquiat's art was very tender.
I was surprised it. He must have been a delicate person.

I love Basquiat.

For 15 years, I felt that Basquiat was painting with 98% sensitivity and 2% calculation.

But I thought it was different.
I felt that I was drawing with a sensitivity of about 70% and a calculation of about 30%.


A unique balance that doesn't look flashy even though it uses many colors.

I wanted to see more because there was a lot to learn about the movement of the line.


59 years old if Basquiat is alive.
What kind of art do you draw in this era?
doing Instagram?
did you paint live?
I wanted you to be alive.


バスキアの絵はすごく優しかった。びっくりするくらい。
圧倒されて鼻血ブーして倒れたらどうしようかと思っていたけど… 
繊細な人だったんだろうなあ。


バスキアが大好きです。
私は15年間、バスキアは98%の感性と、2%の計算で絵を描いていると感じていました。

けれど違うって思った。
私の勝手な見解ですが、
70%くらいの感性と、30%くらいの計算で描いているって感じた。
今回展示されていて初めて目にした作品で考えが変わりました。


たくさんの色を使っているのに派手に見えない余白のバランスとか、

線の動きとか、学ぶことだらけでまだまだ見たかった。

もしバスキアが生きていたら59歳。

今の時代にどんな絵を描いているだろう?
インスタグラムとかしてたかなあ?
ライブペイントしてくれたかなあ?
生きていてほしかったなあ。





































No comments:

Post a Comment